25 Temmuz 2015 Cumartesi

Cacık Tarifi

Et sotenin yanına bu yaz sıcaklarında ferahlatıcı ve lezzetli bir cacık yapalım. Ben cacığı koyu kıvamlı seviyorum bu yüzden ya çok az su ekliyorum ya da hiç eklemiyorum. Cacık için kullandığım yoğurdu da kendim yapıyorum. Bu arada cacık için salatalıkları bıçakla doğramak yerine rendelemek kokusunun daha iyi ortaya çıkmasını sağlıyor. 

Malzemeler      
§  2 su bardağı yoğurt
§  Yarım su bardağı soğuk su(ben kullanmıyorum)
§  Birkaç parça buz
§  2 adet salatalık
§  2 diş sarımsak
§  2 yemek kaşığı zeytinyağı
§  1 çay kaşığı tuz
§  1,5 çay kaşığı kuru nane
§  Yarım çay kaşığı pul biber

İlk iş salatalıklarımızı soyup rendenin ince tarafıyla rendeleyelim. Üzerine 2 bardak yoğurdumuzu, suyumuzu ve buz parçalarını döküp 1 çay kaşığı tuzla beraber dövdüğümüz sarımsakları ve kuru naneyi ekleyip cacığımızı iyice karıştırıyoruz.




 Son olarak cacıkları kaselere pay edip üzerlerine zeytinyağı gezdirip pul biberimizi serpiyoruz ve cacığımız yemeye hazır. Afiyet olsun.

Cacık servise hazır.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder